To warto wiedzieć, gdy zakupiony towar za pośrednictwem aukcji, czy sklepu internetowego dostarcza Poczta Polska

Od czasu do czasu otrzymuję od zniecierpliwionych klientów emalie w sprawie opóźniającej się dostawy przesyłki z płytą. Ponieważ zwykle przyczyny takiego stanu rzeczy są takie same, więc w tym poście postaram się przedstawić w kilku punktach zasady działania Poczty Polskiej w zakresie dostawy przesyłki:
  1. Przesyłka priorytetowa powinna zostać dostarczona na drugi dzień po jej nadaniu.
  2. Przesyłka ekonomiczna powinna zostać dostarczona na 3 dzień po jej nadaniu.
  3. Powyższe terminy to terminy deklarowane, które (... niestety ...) od czasu do czasu nie są dotrzymywane.
  4. Reklamowanie niedostarczonej przesyłki jest możliwe dopiero po 14 dniach od daty jej nadania. Reklamacja może być dokonana wyłącznie przez nadawcę przesyłki. Po złożeniu reklamacji do adresata (kupującego) zgłasza się poczta w celu potwierdzenia, że przesyłki nie otrzymał. Procedura reklamacyjna zwykle trwa od 3 do 6 tygodni.
  5. Jeżeli przesyłka z płytą zaginie (... to bardzo, ale to bardzo rzadkie przypadki ...), to kupujący otrzyma zwrot swojej wpłaty lub zostanie mu przesłany inny egzemplarz zakupionej płyty (do wyboru przez kupującego). Zwrot wpłaty lub ponowna przesyłka jest możliwa po otrzymaniu od poczty odszkodowania. Dla bliższego zobrazowania problemu z zaginionymi przesyłkami chciałem moich klientów poinformować, że są to praktycznie nie występujące przypadki. W ciągu ostatnich 3 lat nie zaginęła mi nawet jedna przesyłka, którą wysłałem do klientów w Polsce.
  6. W przypadku opóźnienia w dostawie przesyłki często zdarza się tak, że przesyłka znajduje się na poczcie adresata (kupującego), a awiza listonosz nie dostarcza (lub też awizo umyka uwadze adresata i ... jest wyrzucane z reklamami ze skrzynki pocztowej). W takim przypadku należy udać się do swojego urzędu pocztowego i zapytać o przesyłkę (numer przesyłki zawsze przekazuję na żądanie). Zwykle przesyłka znajduje się w urzędzie pocztowym i czeka na odbiór. Z wieloletniego doświadczenia mogę powiedzieć, że takich przypadków jest bardzo dużo (oczywiście biorąc pod uwagę tylko przypadki z opóźnieniem dostawy).
  7. Jeżeli przesyłka znajduje się na poczcie adresata (kupującego) i nikt jej nie odbierze w ciągi 14 dni to przesyłka wraca do mnie (nadawcy). W takim przypadku za odbiór niedostarczonej przesyłki muszę zapłacić listonoszowi równowartość ceny za list polecony (o danej wadze) czyli najczęściej jest to kwota 4,10 zł. W takich przypadkach przekazuję adresatowi (kupującemu) stosowną informację i proszę o zapłatę od 10 do 12 zł celem pokrycia kosztów zwrotu i ponownej wysyłki. Tak więc jeżeli przesyłka nie zostanie dostarczona w ciągu 8-10 dni to należy bezwzględnie mnie powiadomić i sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłki tam nie ma.
I najważniejsze. Każdy mój klient może być w 100 % spokojny, bo zawsze otrzyma to co kupił, a jeżeli będą jakieś perturbację z dostawą to otrzyma 100 % zwrot swojej wpłaty.
Share on Google Plus

About music

Blog musicshop24 to niekończący się mix opowieści o wszystkim, co z muzyką związane ... informacje o artystach, playlisty, ciekawe miejsca, polemiki ... ale przede wszystkim opisy płyt i wiele informacji związanych z fonografią. To nie prawda, że płyty już nie ma, a muzyka gra tylko w chmurze!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze:

Prześlij komentarz